Уряд розробить правила розрахунку тарифів для платних доріг
Уряд готує законопроект, який встановить правила розрахунку тарифів для платних доріг – як нових, так і вже існуючих, які можна брати в концесію у держави. Принципово новий пункт в цих поправках – вимога повернення інвестицій. Якщо раніше більше половини витрат на платні дороги відшкодовувала держава, то тепер цей тягар буде перекладено на автомобілістів за рахунок підвищення максимальної планки тарифу.
Як орієнтир в уряді взяли проектну вартість проїзду по платних ділянках майбутньої швидкісної траси Москва – Петербург, з минулого року вона встановлена на рівні 6 рублів 80 копійок за кілометр. Причому з часом цей тариф буде рости – його проїндексируют по інфляції.
Хотите взять кредит в Латвии?
Депутат Держдуми В’ячеслав Лисаков впевнений, що запропоновані ціни непідйомні навіть для комерційних перевізників. “Я вважаю, це дуже велика цифра. Попитом користуватимуться ті ділянки автомобільних доріг, де плата не перевищує 3 рублів. Рубль-два за кілометр – це ще більш-менш прийнятна ціна, максимум 3 рубля. Але все, що вище, не буде представляти інтересу як для автомобілістів, так і для вантажоперевізників “, – упевнений Лисаков.
Згідно прийдешнім поправкам, найдешевші з платних доріг будуть обходитися до півтора рублів за кілометр з легковика. Але це стосується тільки соціально значущих ділянок трас, де здана в концесію дорога проходить по населених пунктах. В уряді розуміють, що при такій ціні платна магістраль стає свідомо збитковою, тому в закон буде закладений пункт про грошову компенсацію концесіонерам. Ця схема, можливо, дозволить залучити приватний капітал у будівництво та ремонт доріг, але економічний ефект від платних магістралей все одно буде мізерним, стверджують експерти.
Comments are closed.